Tuesday

nasihat untuk diriku yang alpa

Assalamualaikum....

entri ni aku buat khas ditujukan kepada diri aku sendiri...
takut aku makin lupa...
hidup ni hanya pinjaman, jadi berpijaklah didunia yang nyata...
hidup ini hanya sekali...banyakkanlah melakukan ibadah kerana mungkin kita akan menyesal di akhirat kelak...
Allah jadikan kita khalifah di muka bumi ini untuk beribadat kepadanya...jangan terlalu taksub dengan dunia...
ingatlah, segala yang kita lakukan di atas muka bumi ini akan di pertontonkan kepada khalayak..tanpa sebarang iklan @ selingan...jika umurku sebelum meninggalkan dunia yang fana ini dah 90 tahun atau lebih, bermakna seluruh kelakuan aku yang aku buat akan dipertontonkan...seluruh usia aku akan diperlihatkan...pada ketika itu semua orang cemas dan berasa amat panas diumpamakan seperti matahari berada sejengkal diatas kepala...


0 merapu bersama~~:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...